BAZA WIEDZY

OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU
Z PRZEDSIĘBIERCZOŚCI

Real-time marketing

Real-Time Marketing to zdolność do budowania działań marketingowych ,,tu i teraz”, tworzenie interesującego contentu w taki sposób, by na bieżąco odpowiadać na zjawiska popkulturowe oraz mówić o tym, czym żyją klienci. W Real-Time Marketingu liczy się przede wszystkim refleks oraz umiejętność prowadzenia dyskusji w czasie rzeczywistym z klientami, w tym reagowanie na ich opinie i komentarze.

Dobry Real-Time Marketing, można scharakteryzować trzema cechami: szybko, na bieżąco, zabawnie i angażująco. Dzięki odpowiedniej reakcji, w odpowiednim czasie, marka może zyskać naprawdę wiele. Przede wszystkim może liczyć na bardzo szeroki, wirusowy zasięg swojego komunikatu, który uzyskać można stosunkowo niedużym nakładem w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamowymi. Dodatkowo tego typu działania, jak wskazują badania, przekładają się na bardziej pozytywne uczucia w stosunku do marki. Po dobrze zrealizowanych akcjach z zakresu Real-Time Marketingu, wzrasta wśród odbiorców chęć wypróbowania czy zakupu danego produktu, a także ewentualność rekomendacji np. wśród znajomych

Treści przekazywane odbiorcom w czasie rzeczywistym muszą cechować się autentyzmem i opierać się na dobrym zrozumieniu komentowanego faktu, jego konsekwencji i prognozowanych reakcjach odbiorców.

Źródło: „Funkcjonowanie e-biznesu. Zasoby, procesy, technologie.” Paulina Ledzian, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Pod redakcją Marii Czajkowskiej i Macieja Malarskiego.

Przykłady zastosowania real-time marketingu znajdziecie tutaj:
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-real-time-marketing-szybka-reakcja-to-podstawa
https://www.andrzejpastor.com/real-time-marketing-najciekawsze-przyklady/
https://brand24.pl/blog/real-time-marketing-na-czym-polega-i-od-czego-zaczac/

Zgłoś się i wygraj NAJLEPSZE nagrody!

Dołącz do najlepszej w Polsce
organizacji młodych przedsiębiorców