BAZA WIEDZY

OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU
Z PRZEDSIĘBIERCZOŚCI

Influencer marketing

Influencer marketing od kilku lat święci triumfy zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jest to forma marketingu, w którym produkt, usługa lub marka są promowane za pośrednictwem wpływowej osoby, często internetowego twórcy.

Influencer to lider opinii, popularny w szerszym bądź węższym gronie stałych odbiorców, który swoimi wiarygodnymi działaniami- prowadzonymi obecnie coraz częściej w internecie- wzbudza zaufanie, angażuje i przekonuje adresatów swojej komunikacji do podejmowania konkretnych wyborów, np. związanych z zakupami, żywieniem lub światopoglądem. Często to dopiero influencer, zwłaszcza ten precyzyjnie dobierający marki do współpracy sprawia, że – za sprawą jego rekomendacji – produkt lub usługa stają się modne wśród konsumentów.

Źródło: „Influencer marketing od A do Z.” Wydawnictwo WhitePress 2019
Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Katarzyna Biegun

Influencerzy (internetowi) najczęściej wybierani są przez firmy na podstawie ilości i aktywności obserwujących ich osób. Korzystają z takich platform komunikacji jak YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok, ale również Spotify na którym umieszczają podcasty czy Twitch, na którym transmitują gry komputerowe oraz rozgrywki sportu elektronicznego.

Przykłady zastosowania influencer marketingu znajdziecie tutaj:
https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/434/50-kampanii-z-udzialem-digital-influencerow-ktore-zawladnely-blogosfera

Zgłoś się i wygraj NAJLEPSZE nagrody!

Dołącz do najlepszej w Polsce
organizacji młodych przedsiębiorców