BAZA WIEDZY

OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU
Z PRZEDSIĘBIERCZOŚCI

Zadania z poprzednich edycji konkursu

Case Studies – Zadania konkursowe z 2014 i 2013 r.

I Etap konkursu 2014 Case Study – CELMA.

CELMA to jedyny polski producent elektronarzędzi, znany każdemu użytkownikowi  narzędzi w Polsce w wieku 45+. Elektronarzędzia spółki doceniane są zarówno przez majsterkowiczów wykonujących drobne naprawy w domu, a także przez profesjonalistów pracujących na budowach czy w zakładach przemysłowych. Nieprzerwanie od ponad 50 lat CELMA wytwarza elektronarzędzia na bazie polskich komponentów. Przez dłuższy czas właścicielem spółki był Skarb Państwa.

W latach siedemdziesiątych przedsiębiorstwo współpracowało z firmą Bosch, która uruchomiła w zakładzie produkcję elektronarzędzi. Kooperacja z firmą trwała do roku 1981 r. Po zakończeniu współpracy z Bosch, konstruktorzy CELMY przystąpili do modernizacji i produkcji narzędzi według własnego projektu. Powstała wtedy wiertarka PRCr10/6, która w ciągu trzech lat produkcji przekroczyła ponad  5 mln egzemplarzy. Lata dziewięćdziesiąte przyniosły duży napływ konkurencyjnych marek  z zachodu, jak Bosch czy Makita i utratę udziału w tym rynku elektronarzędzi polskiego producenta. Okres transformacji, przyczyny zewnętrzne, jak i wewnętrzne doprowadziły do tego, iż CELMA straciła płynność, a istnienie marki stało pod dużym znakiem zapytania. Producent elektronarzędzi potrzebował silnego partnera, który wspomógłby go w walce o utrzymanie się na rynku. W 2009 r. spółka została przejęta przez Grupę Kapitałową COMPLEX, która dostrzegła potencjał w silnej pozycji marki na krajowym rynku, niezawodność i trwałość urządzeń produkowanych przez CELMĘ.

Dzięki kooperacji z nowym właścicielem spółka doskonaliła, modernizowała system produkcji i umacniała swoją pozycję na polskim rynku. Poprzez ciągły rozwój technologii i nowych wyrobów CELMA zdobyła silną pozycję w segmencie rynku profesjonalnego  w Polsce. Aktualnie oferta sprzedażowa firmy obejmuje szeroką gamę elektronarzędzi: wiertarek udarowych, bez udaru, kątowych, szlifierek prostych oraz kątowych, polerek, młotów udarowych, mieszarek, narzędzi do obróbki drewna i cięcia blachy. CELMA posiada sieć sprzedaży elektronarzędzi na terenie całego kraju oraz poza jego granicami.

Zdobyte uznanie wśród klientów i stale powiększające się grono odbiorców, mobilizuje firmę do ciągłego rozwoju. Ze względu na swoją długoletnią tradycję CELMA jest rozpoznawalna głównie wśród odbiorców w wieku 45+, którzy stanowią 80% jej klientów.  Istotnym elementem strategii rozwoju firmy jest umocnienie świadomości marki CELMA w grupie wiekowej odbiorców 18-30 lat oraz zwiększenie sprzedaży. Zarząd firmy dopuszcza dalsze działania modernizacyjne ukierunkowane na osiągnięcie tego celu. Jako Dyrektorzy ds. Marketingu CELMY, po zebraniu dodatkowych informacji na temat jej funkcjonowania oraz analizie identyfikacji wizualnej firmy w mediach elektronicznych, Waszym zadaniem jest opracowanie innowacyjnej, o niskim budżecie nie przekraczającym 100 tys. zł w ciągu jednego roku oraz możliwej do wdrożenia strategii rozpoznawalności marki dla podanej grupy docelowej 18-30 lat (włączając nowoczesne media). Skromny budżet jest dodatkowym wyzwaniem
i prawdopodobnie tylko innowacyjne rozwiązania pozwolą zrealizować cele.

Waszym zadaniem specjalnym jest:

  • Opracowanie strategii  marketingowej marki CELMA i strategii dotarcia do grupy docelowej grupy 18-30 lat przy pomocy koncepcji 4P/7P, marketing mix, marketing 3.0.
  • Opracowanie strategii CSR marki CELMA.

 

Rejestracja zespołów startuje 13 marca

Dołącz do najlepszej w Polsce
organizacji młodych przedsiębiorców